E-Commerce Manager

 

Mijn studietraject startte na mijn humaniora (Latijn Wetenschappen) op het Gentse St.-Lievenscollege, met hogere muziekstudies aan het Lemmensinstituut te Leuven (Master Muziekpedagogie). Ik combineerde instrumentale opleiding in piano, cello en zang met theoretische en pedagogische vaardigheden. Om mij in de koor- en orkestleiding te bekwamen volgde ik les bij Florian Heyerick, Rudy Tas, Johan Van Bouwelen en Erik Van Nevel, en specialiseerde ik me verder als koordirigent bij componist Kurt Bikkembergs. Ook werd mijn muzikale ervaring verrijkt door het meezingen in projecten van verschillende professionele koren en ensembles zoals Ex Tempore, Collegium Brugense, Capella di Voce, Goeyvaerts Con sort, Musa Horti en Psallentes.

Naast deze hogere muziekopleiding kon ik de combinatie maken met Marketing en Communicatie studies aan Vlerick Business school, waardoor mijn professionele leven een belangrijke sprong maakte in Juni 2001 : ik besliste om  mijn eerste passie te parkeren en mijn tweede passie te volgen door voltijds in de boeiende en minstens even creatieve marketing wereld te duiken. Reeds snel kon ik me als Account Manager bij Nedstat specialiseren in Web Analytics, waardoor de volgende stappen mekaar vrij logisch konden opvolgen :

 

June 2001 | Marketing Consultant Diract NV

October 2005 | Sr. Account Manager Nedstat Benelux

October 2008 | Sr. Web Analytics Consultant bSeen

April 2010 | Business Development Manager bSeen

March 2011 | Business Intelligence Manager @Netlash-bSeen

Januari 2012 | Netlash-bSeen wordt Wijs

Januari 2012 | E-Commerce & Webshop Manager GROUPE 3Suisses

Februari 2013 | Marketing & E-Commerce Director BUROMAC & Tadaaz

November 2013 | Sr. Account Executive bij Claerhout Communicatiehuis nv

Februari 2014 | Online Manager & Strategie Adviseur bij de Landsbond der Christelijke Mutualiteiten

December 2017 | E-Business & Digital Transformation manager bij Partena

Vandaag is mijn werk de combinatie van mijn 2 opleidingen geworden : Net zoals de interpretatie van een muziekpartituur de uitvoering ervan drijft, is web analyse het inzicht dat online business stuurt in de juiste richting. Een gepassioneerde focus op de business opportuniteiten door analyse van data, identificatie van het gedrag van site bezoekers en het strategisch concluderen van de acties en TODO’s zijn dé belangrijkste mijlpalen in het MARCOM veld anno 2017.

 

Leave a Reply